Sunday, April 4, 2010

BAHASE MELAYU BAHASE INGGERIS

Yo geng, aku dah lame x tulis kat sini.. so ni update terbaru aku la ni, aku kesal la, mase aku layan ANUGERAH BINTANG POPULAR BERITA HARIAN, tengok ramai artis2 kite yang naik pentas amek award n berucap... berucap dalam bahase inggeris, bukan x suke cume kite patut bangge dgn bahase kebangsaan kite. aku sndiri mngaku kalau ngan member2 aku cakap bahase rojak. x salah nak cakap bahase inggeris ni kat anugerah ape2.. cume lebih elok cakap bahase melayu, sume orang malaysia ni paham bahase melayu. aku puji sikap Rosham Nor yang telah menindir seorang pelakun wanita dalam cerite Nur Kasih yang telah berucap dengan bahase inggeris sepenuhnye dgn mengulangi ape yang pelakon tu cakap dalam bahase melayu (kire cam transelator la ni)... aku tgk David Teoh yang cakap bahase melayu tunggang-langgang pon bangge dan x malu nak bertutur dalam bahase melayu tapi, artis melayu kite sendiri x nak berbangge ngan bahase melayu.. renung2kan la ye sahabat2....

No comments:

Post a Comment