Wednesday, July 13, 2011

Malaysia tumpas di staduim 'Emirates'.'Stamford Bridge' & 'Anfield' pula menanti selepas ini..

Malaysia lawan arsenal pada 13/7/11 x de live kat tv.. tp aku tgk gak kat streaming tv.. ade live.. walaupon aku cuma pakai brodband yang berkelajuan siput.. dapt jugak la aku tengok skuad rajagobal beraksi menentang the guners.. walaupon kalah aku tgk semangat yang ditunjukan pemain sangat hebat walaupon tumpas 4-0.. bila pakai brodband paham2 je la.. bukan semua aksi boleh tgk.. gol pon 2 je yang aku tgk.. yang 2 lg tu gamba lekat... masa aku buka tengok perlawanan tu.. alangkah terkejutnye aku.. bukit jalil berubah menjadi stadium emirates... kalau x caye tengok gamba ni..


dalam gambar ni korang boleh tengok.. yang pakai jersi malaysia korang boleh kira dengan jari... yang ramainya pakai jersi 'pendatang'...
x de moral langsung orang malaysia ni.. x reti nak support negara sendiri... lebih agungkan pasukan luar.. biar selemah mana pon pasukan kita... berikan sokongan.. sekurang2nya deorang berasa dihargai.. kalu kita x sokong.. sapa lagi nak sokong?? ni la muka2 rakyat malaysia yang x de semangat patriotik.. bila lawan negara luar bkn main melaung slogan tanah tumpah darahku.. melaungkan auman harimau malaya... siap bersemangat mengatakan 'harimau malaya x kan tumpas'... punyalah setia kononnya... konon tunjuk semangat... tp bila ada club luar masuk lawan negara sendiri.. hilang slogan tu.. hilang rasa bangga dgn negara.. hilang identiti yang mana sebelum ni bukan main bersemangat sokong pasukan negara... ni la akibatya bila ego mengatasi kesetiaan kpd warna hitam kuning... perkara sama pernah berlaku ketika malaysia menentag man.u dulu.. malaysia bermaian ditempat 'lawan' kerana stadium bukit jalil dibanjiri warna merah seperti di old trafford... ape nak jadi la... walaupon pasukan kita lemah.. jangan sampai buang maruah diri sendiri dengan melaungkan dan bersorak untuk pasukan lain... takut sangat malu bila team kegemaran korang kalah lawan pasukan kebangsaan.. takut member2 ejek.. wey makhluk sengal.. sepatutnya korang bangga kalau malaysia dpt tumpaskan kelab gergasi eropah.. tu tandanya malaysia juga ada pemain berbakat... bukan malu bodoh... satu la aku nak kate kat korang2 yang x sedar diri tu.. if you ashame to stand by your colour.. you better change your flag(by supermokh)... ape pon selepas ini 'Stamford Bridge' & 'Anfield' pula menanti.. semoga harimau malaya x gugup beraksi di tempat 'lawan'..

No comments:

Post a Comment