Monday, March 19, 2012

Salamworld, Laman sosial HALAL.

Bila kite sebut laman sosial yang mula-mula kita dok terbayang dalam kepala mesti pesbuk (facebook), lepas tu twitter dan sebagainya... Untuk pengetahuan korang, Pada bulan Ramadan tahun ini, Salamworld akan dilancarkan untuk pengguna internet. Menarik bunyi dia kan.. Target Salamworld ni ialah nak jadi salah satu laman sosial yang hebat macam pesbuk jugak..

Kenapa digelarkan laman sosial Halal?? Sebabnya Salamworld ni bebas dari unsur-unsur Haram macam pornografi,aktiviti jenayah, penipuan, perjudian dan juga iklan-iklan minuman beralkohol. Kiraanya laman sosial ni mesra pengguna la.. budak-budak pun selamat dari hebahan yang tak baik kalau guna Salamworld ni. Untuk pengetahuan, Salamworld telah pun dilancarkan di Istanbul, Turki ketika majlis perhimpunan pemimpin islam kat sana.



Tak sabar pulak nak menanti kehadiaran 'saudara baru' ni..

So kalau korang nak tau lebih lanjut tentang laman sosial ni boleh la baca di http://www.nst.com.my/nation/general/a-halal-version-of-facebook-coming-soon-1.62115#ixzz1pd6iU8UZ ataupun korang boleh terus ke www.salamworld.com

No comments:

Post a Comment