Saturday, May 14, 2011

BELIA OH BELIA

Pada 15/5/2011 aku dengan member aku ade pergi ke pesta belia kuantan di padang MPK2... dan mse aku pergi tu menteri besar pahang Dato Adnan Yaakob sedang memberi ucapan tentang belia, tentang peruntukan kerajaan untuk para belia di malaysia dan beberapa agenda lain yang berkaitan dengan belia... memang bagus diadakan event2 sebegini.. ni la tande kerajaan memberi sokongan padu pada para belia malaysia ni.. akan tetapi yang amat menghampakan jumlah pengunjung(belia) yang hadir cume sikit jer.. yang adenye budak2 sekolah yang aku tgk mcm badan beruniform agaknye yang ade... tu pun sah-sah datang sebab sekolah yang bawak... para belia atas pd taraf spm cume sikit je aku tengok yag datang... mase menteri memberi ucapan, kerusi disusun banyak anggaran keluasan khemah yang ade kerusi lebih kurang 6x20 meter... yang ade org duduk cuma 2 baris depan je... ape yang buatkan majlis ni x dapat sambutan?? adakan belia sekarag kurang prihatin tentang sokongan yang telah diberikan atau even itu sendiri tiidak menarik... bagi aku, event tu kurang menarik... banyak khemah gerai didirikan.. tapi hanya 60% khemah yang ade dgunakan untuk mempamerkan dan mempromosikan perkara2 berkaitan belia.. yang lain.. khemah kosong.. disitu kite dapat lihat kelemahan pade event ni.. dan lagi satu... aktiviti pada event tu tidak berkesan.. tiada aktiviti yang cukup menarik untuk menarik perhatian belia untuk hadir.. yang menarik cuma paintball je... yang lain hanya sekadar pameran dan promosi... tapi... x boleh salahkan event gak sebab kalau belia sendiri tak de kesedaran dan tak de minat untuk menghadirkan diri dalam event2 sebegini x guna gak.. betul la kate kerajaan, belia sekarang kurang aktif dalam bepersatuan... walaupun ini bukanlah event untuk persatuan tertentu, tapi tengok jumlah hadir yag amat menyedihkan ini dapat memberi gambaran bagaimana belia bepersatuan.....

No comments:

Post a Comment